( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, januari 11

Elbolagen manipulera..

Njuta av livet är min motto sedan jag fick beskedet cancer.
Men hur kan man njuta av livet om man inte kan sova för jag
hosta som fanken.
När man vaknar av hostanfall, vill man bara; jag vet inte vad...
I alla fall att det slutar snart, det sköna är i alla fall att smärtan
i bröstet och axeln inte är från tumören.. tack.

Om inte vara bara negativ, titta och var ute då kan du
konstatera att snö har underbara egenskaper, t.ex allt blir
mycket tystare, ljusare och vackrare.
Barnen är glade, och människor i bil kör mycket lugnare
Okej nu på morgonen har allt snö igen försvunnit, men ändå.
.
Jag vill alla som läsa detta uppmana och kontrollera sina
elräkningar från 1 eller 2 år tillbaks tills nu.....
Särskild beräknad Kwh årsförbrukning för det stämmer inte.
Om elpriser sjunker stiger Kwh och samma tvärtom, hur är
det möjligt ? Före vinter hade vi en års/Kwh förbrukning
på ca 12000 ( ni minns att det var en kallt vinter ), och detta
år sitter vi med ca14000 Kwh ( en ökning på "2000" )...
Vi förbrukar mindre ström men mätaren säger tvärtom.....
Gör er själva och mig en tjänst och kolla upp det, klaga hos
elbolaget eller kontakta mig, jag har kontaktat Corren om detta
För vad jag tror, är att elbolagen manipulera dom mätaren...

Brevet jag skrivit till corren ser ungefär ut som följande;

Om jag går tillbaka ett år ( December 2010 ) och ser faktura
från Tekniska verken - Bixia - och jämför den med faktura från
i år ( December 2011 ) har genomsnittliga Kwh/år ökat med
2000 Kwh från ca.12600/år till ca.14600/år, särskilt om man
tänker att före årets vinter var mycket kallt jämförd med årets.

Nu har vi här hemma bytt ut alla vitvaror i huset senaste året ( 2011 )
och fått en nytt energisnål värmesystem - jordvärme ihop kopplad
med solvärme - lika som vi har bytt alla lampor till energilampor, hur
är det då möjligt att genomsnittliga Kwh&/år ökar ?
Och faktura november 2011 var "400" Kwh mindre än December 2011.
Hur kan "1" dag skillnad i månaden kostar oss 400 Kwh ?

Nu ska Tekniska Verken byta vår mätare, men jag tror inte att vi
kommer få någon ersättning för den tid mätaren visade fel.
Jag tror inte ens att dom kommer erkänna att mätaren är fel.

Kan ni, eller har ni lust, att undersöka om det finns flera i linköping
som har problem med samma sorts saker.
Är det Tekniska verken som lurar oss "kunder" eller är det en lögn att
energilampor etc, dra mindre ström, men i verklighet drar "mer" ström ?

 Att vara, är att vara,.....på krigsstigen

1 kommentar:

  1. Sambon hälsar att han tycker att du ska skriva in till SVT's Plus!

    /Lakritstrollet

    SvaraRadera