( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, januari 10

Revbensspjäll

Där finns från dom dagarna - att när man sitter vid köksbordet
och läser tidningen - att man känner sig vilsen fast man vet var
man är, om du förstår vad jag syftar på,... fattar du
"Jag" har i alla fall från dom moment, jag vet var jag är, och vad jag
gör, men på samma moment "inte"..
Tror det är svårt att förklara, men dom flesta vet vad jag menar.
Eller inte, eller vist, eller kanske, eller....

Har vinter äntligen kommit ? igår morse var det minus 8,5 graden
( kallt ), och där finns snö, nu bara väntar och se för hur länge ?
I helgen skulle det igen bli varmare, upp till 8 plus,
Jag hade igår och för-för-igår ont i knäet, och det betyder snö om
10 dagar, så rund 17 / 18 januari kommer det att snöa, ni är varnad....

Lah har varit här igår angående min ont i axeln, efter undersökning
konstatera ( tror ) dom att min revbensspjäll har en spricka, ända
som fattar är, att smörja mig med honung och grilla mig..
Det är tack till strålningen att min skelett minskar i styrka och gör
det möjligt att ( med mycket ansträngning t.ex hosta...) sprickor
kan uppstår, inget farligt, men det gör ont...
Jag har fått antibiotika / penicillin, för en 10-dagars kur - för att ta
slut på min hosta och förkylning - för att jag inte ska ha en
inflammation i lungorna..

Att vara, är att vara,.....utan drogen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar