( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, februari 27

Om jag kunde !

Imorgon är det dags igen.....datortomografi, kolla hur skitet
har utvecklad sig ( eller inte ), jobbigt men nödvändigt.

Jag läste igår George sin blogg; (för att läsa "George" blogg tryck här )

Och svarade på hans fråga; Vad kostar ett människors liv eller vad få det
kosta, med följande; jag citerar - Som sagt, ett människas liv kan kosta vad
som helst, men vad det är värd ? Minimum belopp, eller miljarder, det bro
på lite var man dra linje tror jag…- Sverige ger bort belopp i miljoner för
bistånd till t.ex. Afrika  värja månad – förstå rätt att jag tycker att dom
verkligt behöver hjälp – men den svenska befolkning behöver inte bli utan.
Jag skulle kunna ge min “arm” eller “ben” för att få hjälp, särskild med att ta
den jävla cancer ur min kropp. Jag vet att min behandling kostar pengar och
jag skulle gärna betala själv om jag kunde ( vad jag förstår kostar värja av
min strålning ca 25.000 kr ). Men fråga vad ett människa är värd ? inte än
aning ! inte mycket antar jag !Och vad det få kosta ?! frågan lämna jag
obesvarad. Jag hoppas i alla fall för “dom” som beslutar all den idioti, att dom
själv, eller deras familj aldrig kommer att bli drabbat med t.ex. cancer.
För att kämpa för överlevnad, och mot systemet, är nåt man inte skulle
behöves göra, det räcker med att kämpa för sitt liv…Jag är provkanin ut
egen vilja, 1 år att leva ( Dec 2010 ) var mitt besked när jag fick höra jag
hade cancer, Mitt liv blev så mycket värd, att jag satser mitt liv för att leva
vidare, kämpa på till i det sista.
Jag avslutar som du, Vi är bättre, vi vill bättre, vi kan bättre ! - slut citat

Nu vet ni min ståndpunkt i livet, men vad livet är värd ?, jag tycker det få
kosta vad som helst, man kan satsa sitt eget liv för att kunna leva vidare.
Men en bestämmelse, som bestämmer vad ett liv är värd ? aldrig !!!

Att vara är att vara, vid liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar