( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, februari 22

Vi ringde LAH.

Måndag är söndag, och onsdag är tisdag = ????
Den som läser min blogg / dagbok har förhoppningsvis
konstaterad att jag alltid skriver morgonen dagen efter...
om så inte, då vet ni det nu....finns alltid vissa undantag.

Med andra ord, nu (onsdag ) skriver jag vad igår eller för igår
hände...så tisdag tidigt på morgonen har jag tagit
temperaturen för jag mådde inte bra måndag kväll, tempen
var 37,4., och hoppades att den skulle sjunker snart igen.
Klocka 0700 var tempen igen sjunkit till 36,3, ...skönt.

Men allt blev inte som jag hoppades, ständigt huvudvärk och
smärta i lederna, igen höjd temp gjorde att vi ringde LAH.
Senare på eftermiddag var dom här för att ta sänka, olika
blodprov för att kolla om en infektion skulle vara på väg.
Fick ta dubbel dos betapred, och gissa vad, huvudvärk är borta. 

Andra tanker och funderingar kan ta upp till en hel dag att lösa
sig, eller i alla fall upp till över en timmer, som t.ex följande, -
- det hände inte ofta att klassisk musik kommer på hitlistan.
Men för några år tillbaka var en klassik styck, båda som
reklammelodi ( Grumme grönsåpa ) och som poplåt på
svenska media....( tv och radio )
Det tog mig över en timmar att leta fram vem gjorde en poplåt
på original musiken av Edvard Griegs  "Morning".
Vet "ni" vem sjunger (artisten) denna låt, och hur heter låten  ?

Länk.....( och svar på frågan kommer imorgon !!! )
.Originalet är från - Edvard Grieg - "morning" ur Peer Gynt.
 ( Skulle gärna har den musiken som bakgrundsmusik på denna blogg )





Att vara, är att vara,....fundersamt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar