( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, februari 21

"Månday, månday haw good it kan bej"

Efter en fullspäckat helg med födelsedags kalas på
restaurang, och tendens till magsjukan dagen efter, mår
jag på måndag igen mycket bättre, frugan däremot mår
inte så bra,...... feber och trötthet tar sin offer.....

"Månday, månday haw good it kan bej", det skulle man
kunna kalla svängelska, lika bra blir vissa filmer eller skrivna
texter översätt från engelska till svenska, jag vet att jag själv
inte är så bra på grammatik, men att översätta "have a safe 
drive" till " har en kassaskåp driva" slår väl alla gränsen, eller
"i'm gonna safe the world" till " jag ska spara världen "
tycker jag att dom på det översättnings-kontor inte ska använda
" translate av google "....

Men ja, i alla fall fortsätter måndagen med städning, ringa
kommunen angående en arrende, att färdigställa
en av min senaste projekt " en skalarhuvud" till köksrulle-
hållare.( bilden kommer ).

Pussla om min fru ( det förtjänar hon ) efter ha ställd upp
så j**le mycket, särskild dom tider när "jag" inte mår bra...
Men nu blir det tid att hämta in tidningen och sätta en kopp
kaffe, för utan en kopp kaffe kan dagen inte börja bra....

To be, is to be, with you
( Till vara, är till vara, med ni / "google translate", ord för ord )
Att vara, är att vara, .....utan google översättning

7487

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar