( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, mars 3

Hopp är en kunskap

Tidigt vaken, rund klocka 0400 igen men pig.
Den som har följd min blogg / dagbok på siste tid har kanske
upptäckt att jag har skrivit mycket om "minne" av ungdom, och
den upptäcktsfart genom livet.

Ett bra minne ger kunskap, och kunskap få man med att minnes
saker som man kan utforska, dom "saker" man utforskar kan ger
hopp, och som alla vet, ger hopp livet, och det är vad jag vill..

Om man tittar på Wikipedia står det att kunskap är ett begrepp
som kan syfta på inlärda teoretiska förmågor och / eller fakta...
I min ögon betyder det, att kunskap är ett fakta, baserad på ett
teknisk förmågan, men för mig är kunskap, att allt du har lärd dig
teoretisk / praktisk i ett livstid, ger ett förmögen att kunna leva..
Det är därför att hopp ger liv, och därför att hopp är en kunskap...
Lite lång sökt men " Why Not " ?

Min hopp går till följande..... Tack till " George " vet jag nu att där
finns ett sätt till att behandla cancern, förutom den "vanliga" strål-
och cellgifts-behandling finns nu möjlighet på laser behandling...
Måste kolla upp det med min läkare, var där finns hop, där finns liv
eller var det tvärtom, var där finns liv, finns där hopp.

Lite information, för den som vill veta lite mera;...
eller tryck " HÄR " för att läsa mer om laser terapi

Laserinducerad interstitiell termoterapi (Litt)
Laser-inducerad interstitiell termoterapi (Litt) använder laser för
att värma vissa områden av kroppen. De lasrar är riktade till
områden inom kroppens vävnader (interstitiell områden) som är
nära en tumör. Värmen från lasern ökar temperaturen i tumören
och därmed krymper, skada eller förstöra cancerceller.
Vilka cancerformer kan behandlas med laser terapi?
Lasrar används vid kirurgi för följande typer av cancer eftersom
de ofta har ett speciellt krav på att endast lasrar kan möta - t.ex.
möjligheten att nå en svårbehandlad plats, hetta, eller skära endast
en mycket liten yta: Flera sort av cancer behandlas med laser terapi
men den som för mig är intressant,, lunga och hjärna

Att vara, är att vara, hoppfullt

1 kommentar: