( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, mars 4

Tålamod ...........................i längden !

Ha tålamod hör jag ofta, tålamod har aldrig varit min starka sida..
Men nu jag tycker att det beror på hur man ser på saken, tålamod
betraktas av många, som en moraliskt eftertraktansvärd egenskap.
Tålamod är ett förmågan att kunna utstå väntan, förseningar eller
svårigheter med bibehållet lugn
Nej okej då, då har jag ingen tålamod, att jag ska vänta på saker en
annan har bestämd eller ska utföra ( men saker jag själv har bestämd 
eller ska utföra kan jag ha världens tålamod med.) eller,...

" Tålamod kan besegra / övervinna ödet " ( Engelsk citat ), och det är
det hela, med den proceduren att besegra / och att behandla cancer,
" Tålamod är det bästa medlet mot varje problem " ( citat: Titus Plautus )
" Tålamod är bra, men endast om det är den kortaste vägen till ett 
bra slut, annars är otålighet bättre " ( citat Alexander Père).

Tror du, att du, skulle ha tålamod, med den vetenskap att veta du kanske
inte långt har kvar ? Att kunna vänta på en hoppfull besked som t.ex, att
läkare kommer att säga du är friskskriven från cancer!
För vara ärligt ( tycker jag ), att jag har mer tålamod, än dom flesta !

Nej, jag har inte givit upp hoppet, men att bli konfronterad värja dag med
kunskapen av, att jag har en sjukdom, det gör mig sjuk, gör mig ledsen.
Det är svårt att prata med andra personer som inte ( kan och / eller vill )
förstår vad man går genom, psykisk menar jag...
Min fru är ( tack och lov ) en av dom personen jag "kan" prata med.
Hopp är då det ända man har kvar i livet, och är det de ända man
har, då säger jag; att då har man tålamod !!!!!

Att vara, är att vara, tålmodigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar