( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, mars 29

Lika bra som igår, nästan.

Lite tidigare vaken än igår, men jag antar att man inte
behöver vara sovande värja natt, i ca 10 timmar.
Igår natt gick brandlarmet på en annan avdelning ( jag
vaknade, i alla fall från larmet ), men det var ingen fara
tack och lov....

Min CVK ( Central Venös kateter ) vilket blev omlagd måndag,
fungerar nu skapligt, men inte den 100 % som det ska.
Närings-dropp som jag ska ha, vilket ska fylla mitt behöv av
näring ( jobbigt när man själv inte få äta ) över natten, men
hinner inte hela vägen med ( 75 % ca).. Den är lite rörelse
beroende eller hur ska men förklara....."Läge beroende" kanske ?

Diskussionen med läkare på onsdag morgon blev följande;...
Nytt ingång, en sorts CVK, men nu troligtvis under huden in
opererad ( med små lokal bedövning ) i en blod-åder, man
kommer inte att ser ingången ( membran ), bara en lite höjning
under huden, men vilket jag kan simma med, vilket nu med den
CVK nämligen inte är möjligt. Och den morfin-pumpen som jag
har nu, blir då ersätt genom en plåster.... ja, jamän....en morfin-
plåster, så slipper jag alla andra ( t.ex, alvadon diklofenak etc..)
smärtsillare, Det betyder på sitt sätt, att troligtvis endast en
morfinplåster, Fenantoin, Betapred, blir min ända intag/påklister
av medicin.( från 16 tabl. per dygn till ca 4 tabl. per dygn )
Men al det är inte 100 % bestämd än......

Att vara, är att vara,...CVK'are eller IAK, eller ???   

2 kommentarer: