( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, mars 1

Som kallas Skottland

Vaknade med tinnitus i örat,  ont i huvud redan klocka 0300,  en riktig
pain in the ass, vad ska man göra åt det,  ja,... sova lite till på soffan
om det är möjligt.

Igår var det skottdagen 29 Februari 2012, en extra dag ingen få
betald för.
Att skottdagen ligger i slutet av februari har sin 
förklaring i att den gamla romerska kalendern började med 
månaden mars. Namnen skottår och skottdag används för att 
ordet skott betyder något som skjuts in, .. Källa WIKIPEDIA
Och det har inget att göra med det landet i norra delen av England
som man kallas Skottland.

Okej jag har det lite tråkigt just nu, det är därför jag ge lite dumma
onödiga fakta som ingen är intresserad i,  jag har det inte hela tiden
så tråkigt, och det bevisar  följande bilder som jag har tagit på dom
skedar jag har gjord











Okej skedar på första bilden har jag inte gjord, men dom är "också"
riktig handverk. På eftermiddag har jag lurad målaren för att köra mig
till Törnby för ett besök till Biltema och Coop.... skönt att komma ut
lite grann, det är ganska jobbigt när man inte få köra ( bara för man
har några metastaser i sitt huvud ).

Att vara, är att vara, sömnlös igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar