( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, april 3

39,2 feber och kallt

Nu på morgonen ( igår ) var det kallt, med lite snö som ligger
kvar sedan kvällen innan, och min fru sa det minus 4 grader
hemma, jag vet inte vad tempen är här på sjukan men det kan
inte skiljas så hemsk mycket.

Allt mot allt kommer sommaren att närma sig steg för steg, och
med det kommer planer om semester och utflykter, jag själva
har också ideer angående semester och sommaren, det blir inte
en resa till Norrland ( men hoppet finns kvar ), och troligtvis om
det blir av,blir det med ett nytt ekipage, okej det kan ta lite längre
än vanligt tid att komma fram, men det ska kunne fungera.











Läkaren varit här, och allt ser att fungera på det sättet det ska.
Hoppas dom få snart svar på om jag kan bli opererad för den
"port-a-cath" ( underhuds cvk ), ände problemet är om den små
metalldelar bli accepterad för magnet röntgen ?
Jag hittade följande på nätet angående port-a-cath och MR
Kan jag få en MR med min implantera bara port i?
Smiths Medical implantera bara portar är uppbyggda av olika
material och är märkta som MRI Villkor. Detta innebär att
de kan säkert genomgå magnetisk resonans (MR) avbildning
med MR system med statiska magnetfält fältstyrkor på 3,0
Tesla eller lägre. Du kommer att tillfrågas om eventuella implantat
innan de får en MRI.
Nu bara vänta vad läkare kommer att säga !!!
Nu kvart över nio , tisdag 03-04-2012 har jag till över förväntning



Feber, en hela 39,2, och det är väldigt högt för mig, stackars jag.

Att vara, är att vara, ....men hoppet finns kvar

1 kommentar:

  1. Inte så nu, du är välkommen till norrland med flyg, det går fortare än permobil, jag lovar. har börjat läsa dina uppdateringar mer slaviskt nu :)
    Därför som jag är lite dålig på att höra av mig.

    Krya på dig och ring om du känner för det.
    Sven

    SvaraRadera