( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, april 4

Igen krampanfall &extra inslag

39,2 graden feber var det igår morgon när jag vaknade,
jag fryste bara som att....ingen normal förkylning eller något
i den styla. Hela förmiddag gick åt med blodprover temperatur
mätning och dylikt. Runt klocka 1200 kom dotter 3's svärfar på
besök och det var bara bra, för på momentet han skulle gå vidare
började jag få en krampanfall, han kunde tack och lov snabbt varna
sjuksköterska ( det var en reellt anfall ).
Jag fick kramp-medicin väldigt snabbt och det hjälpte direkt.
krampen kan vara utlöst från antibiotika, vissa antibiotika har som
bieffekt att dom kan utlöses krampanfall...Det var den som jag fick
nu har jag fått ny sort antibiotika i alla fall

Frugan var på eftermiddag här och hon har sett mig för merandels
sova, stesolid ger drogeffekt och kramplindring och man bli väldig
trött från det, så det är väll siste jag skriver just nu...

 ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    Extra  --  Extra  --  Extra   --   Extra  --  Extra  --  Extra

 ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Jag skriv en liten extra inslag angående igår att jag fick en krampanfall
och att den utlöstes av antibiotika, nu vill jag bara rätta till den
informationen att det är inte 100% säkert att antibiotika utlöstes
krampanfallet. Torr i munnen, som om jag har tuggad på min tunga hela
natten, och den gör ont. .Men som det känns är feber borta.... e skön
och bra börja idag, efterrätten hänger kvar i droppsställning, ca 10 min kvar
på min näringsdropp "kobiven"...och då kan jag springa runt igen...

Att vara, är att vara, ....trött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar