( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, april 1

Anmälan skickad till socialstyrelse...

Dagen var underbar, 9 timmar på hemfronten. ( tillstånd för det )
Fixad handtag till våra nya köksluckor inte att jag köpte nya
handtag idag, dom hade vi redan, jag monterade handtag
och dom små magneter som håller luckorna stängde ).
Köket blev igen som ny, och dom handtag är som pricken
på i:et.

Skrivit en anmälan till socialstyrelse angående min ( som jag
borde ha fått, men inte fick ) vård på KAVA Sjukhuset Linköping
---------------------------------------------------------------------------------
Jag kan citera en lite del från brevet;...............................Operationen startade inte före 19 timmar senare, och efter
att 3 nya läkare konstaterade alla samma sak....onödig smärtsam
konstaterade !!!! Innan operationen var det sagt till läkare att
jag behöver olika medicin för jag är patient med obotliga cancer,
och att jag har risk på kramper..Men ingen medicin fick jag,
ingen krampmedicin innan "3 dagar" senare när jag fick på
kort tid två krampanfall
. (...och så vidare, och längre ner i brevet )
...Smutsiga koppar fanns på nattbordet i minst 3 dagar, och
reaktionen på när jag tryckte på larmklocka var minst 7 och
som längst 17 minuter Om jag frågade vad för medicin jag fick,
eller varför, blev jag ignorerad
( slut citat )

---------------------------------------------------------------------------------
Hoppas dom på Socialstyrelse tar brevet på allvar, en sån dåligt
och smutsig avdelning har jag inte varit med om, och det för
en kirurgiska akut vård avdelning, Socialstyrelsen tar ditt ansvar
och reager på min brev, för mig och troligtvis många andra, är
det nämligen en sak som gälla mellan dö, eller liva vidare.
Jag fattar nu när jag tittar på morgon nyheter de finns många
olika klagomål mot vården angående att ej notera i patient-
journalen.

Nej ingen skämt idag, ingen lust att leka lustkurren eller hur
man ska kalla sån person, jag ligger igen på mitt rum på
sjukan, fått just medicin och ta nu en kopp kaffe, så jag önskar
er allihopa en fin och skoj-fritt 1:a April....

Att vara, är att vara, ....citerad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar