( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, mars 31

Slumpgenerator

,....en underbar ord om man tänker efter.
Hur mycket möjligheter finns där, att bli "överraskad" av en
slumpgenerator. En slump är en överraskning baserad på en
medveten oförutsägbarhet som vanligen beror på en eller flera
okända orsaker.Med andra ord man är aldrig säkert hur det
kommer att bli. Lite som här om dagen; jag tyckte det såg ut
som vår väder, solen sken ,fåglar kvittrar, allt på bra humör, men
när jag kom ute, den lille stunden på morgonen, f.. det var frysande
kallt. En slump ? Överraskad ? Absolut !

En ( Länk till ) "slumpgenerator" blir i vanlig fall använd till lösenord etc

Vaknade som vanligt här på 96:an, bara idag lite tidigare rund
klocka 0600, väntande på lite kaffe och att dom ska ta bort
uppkoppling mellan mig och maten...
På ett sätt riktigt lyx, att vara 12 timmer vara kopplad till en tre
rätters middag ( okej all är det i flytande form ), bara synt det
smakar inte mycket..... Små kramper har plågat mig hela dagen,
troligtvis ( vad jag tror ) kommer det från ett medicin som är borttagit, 
och ångest att bli opererad igen, båda tillsammans är ingen bra
kombination, jag erkänner till fullo att jag är räd !!!

Nu kommer dom att dra tillbaka medicinering, men till mindre dos...
Och det fungerar, idag lördag blir det en lite utflykt hem...
Jag har fått permission att vara hemma över dagen, men jag ska
vara tillbaka innan kvällsmaten ( påse )....och det är ingen slump

Att vara, är att vara, ....slump ! inte slamp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar