( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, april 14

Ta vara på ditt liv.

Så var förste natten hem avklarat, underbar att sova
in sin egen säng igen, okej jag var tidigt vaken igen, men
om man jämför med sjukan ingen problem.
Att veta att man har fått en ny chans i livet, det är mycket
värd, och är det så att man vaknar runt klocka 0530.

Än så länge ingen problem med magen, ingen smärta.
Förhoppningsvis är ingen problem på gång heller och jag
kan leva ett vanligt liv igen, för så långt det ska gå, jag
sitter nämligen kvar med den ingång i halsen var man få
dropp genom, och den ska sitta till och med 25:e mars.
Underbar att komma hem och sitta på morgonen på
trappa lyssna på kvitterande från fåglar, och det gnällande
från våra katter som vill ha mat.

5 och en halv vecka ( en tolftedel, av ett år ) är borta med
att ligga på sjukan, nu ska vi sätta fart med att fixa allt tills
våren kommer ( in lugnt takt naturligtvis ), poolen, trädgård,
växthuset och mycket mer....
Ha alla en underbar dag, jag ska försöka i alla fall....

Att vara, är att " ta " vara, på sitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar