( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, maj 19

Bara fortsätta.....

04,34 klockan blir inte senare innan man vaknar, Igen huvudvärk
som in i förbannelse, tror inte det kan vara från den ene lätt öl jag
drickande igår med maten. Det är börja blir ganska jobbigt med all
dom bieffekter efter strålningar, hoppas det tar snart slut med dom.
eller kan det vara så simpel att sova med öppen fönster och få frisk
luft i sovrummet, skulle det kunna hjälpa ?

                               planeter/Planet09.gif

Jorden bara snurrar, och livet blir inte lättare, bieffekter, att bygga
saker som en altan, och isolera pool tillsammans med familjen,
Jakten på mördarsniglar fortsätter, ( jag kan rekommendera att
köpa extra tö-salt på vinter och strö ut runt tomtgränsen, dom
tycker inte om det.)... okej det är inte bra för naturen, men att
trampa på dom jädra sniglar är inte bra för min humör !!
                     Power to the Snigel-Killers !!
                                
Isolering av poolen i full gång, frigolit är inte roligt att skära i.
Det piper och man få känsla av snöstorm med plus grader.....
Måg 1 och jag hjälper varan med altan-bygge hos måg 1's stuga,
grunden är" nästan " färdigt, plankorna är i alla fall på rätt längd, nu
finns bara resten kvar. Idag blir först grundläggning med betong, då
blir det att vi ska jobba med resten av isolering av poolen och efter
det tillbaka igen, med jobbet på altanen. Och då säger dom att när
man sjuk är, att man har alla tid i världen, jag har inte ens tid att äta...

 linjer/Linie05.gif 
                                    POOL INFO !!
             Pool temperatur, igår kväll 14,6 ( ca 19:00 ), ute 14,7
       Pool temperatur, nu på morgonen 13,5 ( kl 05:02 ), ute 4,7
 ( Temperatur i vattnad hålla bra, med dom kalla ute temperaturer )
 linjer/Linie05.gif

                Att vara, är att vara, att bara fortsätta.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar