( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, maj 20

Testdagen för party-tältet..


Igår var testdagen för party-tältet, dotter 3 och hennes sambo fyllde födelsedag
kallas hemma hos oss, Och när vi prata presenter kan jag erkänna att jag är alltid
den som ha något särskild som present, eller i alla fall förpackning till presenten.
Frigolit är en bra förpackning, om man ta insida bort för presenten och limma ihop
frigoliten igen, eller som bilden visar, kan man ta en gammal Kalles kaviar ( Svennes 
kaviar går oxå bra ), man lägger pengar i och stänga tuben igen, kul för
om-skådarna att ser ansikten på den som fyller. Kom ihåg att rengöra tuben inuti,
eller leg pengarna i plastfolie innan man lägger det i tuben.....Kan lukta lite fisk och
pengarna blir så äckligt, Party-tälten fungerar förresten underbart !!


Okej, det är lite
jobb att göra,
men effekten är
att dom inte kommer
att glömma jobbet du
har lagt ner för
deras födelsedag
( men akta dig, du
kan få istället vid
senare tillfälle få en
likadan present, eller
värre )

Realiteten kommer mig i fatt, ont i benen, ont i ryggen, ont i nästan hela kroppen.
Jag vaknade i natt från små kramper i höger armen, Jag vet att dom säger att man 
ska tar det lugnt efter operationer etc.. , men det är inte alltid så lätt som det låter, 
födelsedag kallas hit och dit, poolen som ska sköta, altaner som ska byggas, 
vattenledningar som ska dras, när ska jag ta det lugnt ?


Så nu har jag tagit det lite lugnt ( i alla fall några rader på min blogg ) och
nu får vi ser om det hjälper....Idag blir det igen att jag ska bli arbetsledare till 
altan projektet hos måg 1 och hans bygge, tack till smärtan kan jag inte göra 
mycket, Det låter om jag gör det in min blogg / dagbok, men i verkligheten gör 
jag mindre än jag skriver ( ahum, tycker jag i alla fall  ) ......

      linjer/Linie05.gif
                                         POOL INFO !!
              Pool temperatur, igår kväll 15,2 ( ca 20:00 ), ute 11,8
           Pool temperatur, nu på morgonen 14,6 ( kl 05:30 ), ute 8,0
       ( Temperatur i vattnad hålla bra, hoppas bättre nu med isolering )
      linjer/Linie05.gif

      Att vara, är att vara, bekymrad om i vilken förpackning dom 
           kommer att begrava mig när jag dö ! Fiskbullar-burk ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar