( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, maj 23

Grattis, på födelsedagen !


                    

 halsningar/Liebe07.gifhalsningar/Liebe07.gifhalsningar/Liebe07.gifhalsningar/Liebe07.gifhalsningar/Liebe07.gifhalsningar/Liebe07.gifhalsningar/Liebe07.gif
        Som sagt " Grattis " min älskling, på din födelsedag !
Idag blev min fru 25 år ung ( + några månader ), och " NEJ " hon få inte nån
present idag, hon få vänta till alla inbjudna är på plats... Utom dom hade det
inte varit " det " present hon kommer att få, tålamod är en retlig sak, eller hur ?
               Att vara, är att vara, med dig !

       Maten på meny " som förhoppningsvis " ska ätas på festen ! 
  • Souvlaki spett med lamm,  fläskfilé och nötkött 
  • Ört och vitlöksmarinerad kycklingfilé 
  • Olivröra på bröd 
  • Haloumi 
  • Tiropita - spenat och fetaostpaj
  • Hummus och tsatziki
  • Grönsallad med dressing
  • Hembakat bröd och smör 
( Det är plock-a-pinn-mat, eller hur säger man; Plockmat ? )

" Catering " är en underbar uppfinning kan jag meddela er, man
ringer - beställer - slippa laga mat - äta - färdigt, som på restaurang
men hemma,...( vi skulle i förste hand har ätit på restaurangen
Och kanske skulle vi kunde spelat bowling i en timmer eller dyl., men 
som mot prestation har " vi " en pool med varmt vatten, så alla inbjudna 
rekommenderas att ta med badkläder...det ska bli fint varmt väder.

Efter en dag med " rullator " och en smärta i ryggen ( som en 9:a på
en 10:a skala ), var jag glad, att jag kunde sova en extra stund på
eftermiddagen. Problemet blev bara om jag kan sova på natten ?
Kvällen blev fram för dumburken, " Äntligen hemma " ..siste halv timmar.
Och inte bara rullator är ett problem, jag har börja tappa håret igen, det 
blev lika som före gången en badmössa modell, .....tur det är fint väder


     linjer/Linie05.gif
                               POOL INFO !!                 
                    Pool temperatur, igår kväll 19,4 ( ca 22:00 ), ute 18,4
             Pool temperatur, nu på morgonen 19,8,0 ( ca kl 04:30 ), ute 8,7
          ( Solvärme fungerar så bra, att poolen gick upp till 23,6 grader )


         linjer/Linie05.gif
Principen av sol och
el värme är simpel och
enkel att göra själva om
du har en trädgårdsslang
och en liten dammpump


         
                             Att vara, är att vara,  med dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar