( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, maj 22

Apoteket, systemet och demokrati...

Läste i tidningen igår följande; ( Jag citerar ) 
Demokrati ? Vår folksvalda beslutar om sina egna 
avgångsersättningar  när dom slutar i riksdagen,.... I riksdagen 
beslutar dom oxå om villkor angående försäkring vid arbetslöshet 
och sjukersättning, ( Men dom villkor gäller inte riksdagsmän ).. 
I Sverige finns ingen korruption. ....Men vi har ett system som gör 
att personen kan tills känsla av ekonomisk trygghet på laglig väg..... 
Är detta förenligt med " Demokrati ".? ( slut citat )

Jag kan också tänka mig en ( avgångsersättning ) sjukersättning från
minst 50.000 kronor i månaden ( och då exklusiv " pensionsersättning " ).
men för mig som alla andra, i Sverige boende arbetslösa eller sjukskrivna,
blir det väl aldrig av..( 13.000 i månaden blir det, eller mindre... ) Jag är inte
gnällig, jag har det ganska bra, men om man blir arbetslös, och " särskild "
som riksdagsmän / riksdagskvinna, kan man väl i alla fall, göra " ett försök "
att leva under samma förutsättningar, som resten av Sveriges befolkning....
...och leva på dom pengarna, lagen säger man ska ha rätt till, inget
mer, inget mindre ( och då utan extra pensionsinkomst eller extra förmån ).
    manniskor/Mensch25.gif
Jag tror att problemet med pool-värme ser ut att vara löst, jag har igår
pratat med den försäljare jag köpte värmare av, och jag skulle kolla
inkommande ström ( volt ). Och nu är det så, att visa kabelskor till
flödesvakten satt lösa, där kom ingen ström till varmare, en smal ingrep
för mig, men störande för mänskligheten, förhoppningsvis fungerar det nu
som det ska ( hoppas " jag " i alla fall, men det viktige var, att vatten temperatur
gick upp inatt ).
LAH var igår här en snabbis för att spola genom min ny in opererade Port-a Cath.
Lyckligtvis fungerar allt som det ska, och nya recept blev utskriven för smärtstillande.
Allt detta jobbet och lite till, har gjord, att jag nästan inte mer kan gå, ont i kroppen
och i benen, så jag få " springer " runt med rullator igen, inte nån särskild kul favorit
sysselsättning....
Nu på morgonen kommer det att bli, handla på apoteket, systemet och lite till...
( Systemet för festen nu i helgen, apoteket för min del, och lite till, för vi ska 
äta, och katterna behöver mat....)

      linjer/Linie05.gif
                                  POOL INFO !!                 
                   Pool temperatur, igår kväll 17,8 ( ca 20:30 ), ute 17,4
              Pool temperatur, nu på morgonen 18,5 ( kl 04:00 ), ute 10,2
          ( Temperatur i vattnad hålla bra, och värms ser nu att fungera )
       linjer/Linie05.gif



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar