( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, maj 1

Jag har redan givit.

Jag är stolt över att har startad en insamling för cancerfonden
och vet att målet jag sättande inte är så jätte hög, men 25.000 kr
kan ge en skillnad. Jag kommer trakassera er som läser min
blogg/ dagbok med att titta om ni kan spendera lite pengar till
andemålet, jag finns med på Facebook med samma insamling.

                                            SMS:a 
     BESEGRA 6275 till 72988 för att skänka 50 kr till insamlingen.
 Om du skriver in ditt namn efter insamlingens idnummer kommer
      det att synas på gåvan. Annars blir din gåva presenterad
    som anonym. ( Exempel: BESEGRA 6275 Kungen Karl IV )

 Jag har redan givit, det är nu upp till er...eller gå in på följande  " LÄNK "
och ge den donation du vill, allt från t.ex 50 kronor till flera tusen kronor

För att gå vidare med min inslag från igår angående cancerfondens
Blogg sida, vill jag gärna tillfoga följande,Ingen av oss vet hur man
kommer att hantera beskedet när det kommer. En del säger inget
och / eller vill inte att någon ska veta. Andra vill snacka om det med
alla andra, och en del vill bara hålla det inom familjen. Inget sätt är fel,
man kan bara göra hur man tror det är rätt för sig själv.
Men det slår mig att man glömmer bort sin egen omgivning, och hur
dom hantera ditt svåra besked. Jag har nog själv nog en tendens att
prata om cancer och döden ( galghumor ) som om det är fullt självklart,
att alla andra också har ork att göra det. Det är mycket man kan
kommentera angående annans blogg eller upplevelse, men värja
individ har sin egen berättelse / historia om hur han / hon hanterar
sin cancer. Men min är med galghumor, ser i framtiden, envishet, och
att ha en underbar familj / vänner och bekanta som stödjer mig i vad
jag gör, känner och upplever,.... TACK.

Valborgsmässoafton gick som planerad, förutom att dom två öl vid
grillning var för mycket, kände mig som en tunna. Natten orsakade
baksmälla om man ska beskriva det i fin språk, medicin och två öl
efter en nykter period kan fylla en papperskorg med oönskade
fyllning. Hoppas dagen går bättre.....

Att vara, är att vara, med humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar