( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, april 30

nå 25.000 kr innan jul 2012

Jakten börjar, i helgen var förste gången detta år, att jag var på
jakt igen, laddat med salthagel fick jag minst 36 styck av dom
förbaskade nykläckte ( jag pratar naturligtvis över dom spanska
olagliga båtflykt invandrare som kallas ) "mördarsniglar "
Det tidigare man kan stoppa dom, det bättre, jaktsäsong är i gång.

Jag var in på Cancerfondens bloggsida igår, och blev lite upprörd
om allt dom skriva angående bröstcancer......Jag kommenterade
dom med en meddelande ( med vad jag fattade ) som min läkare sa,
att jag har en cancerform som är jämförbar med en bröstcancer, bara
min cancerform den ligger på lungan och söker sig till skelettet. Så jag
undrar varför alla prata bara om kvinnor och bröstcancer, vi som är
"män" kan nämligen också få bröstcancer, men världen är tyst om
det,...Undrar varför., troligtvis för vi har ingen ( ursäkta språket ) tuttar.

Jag citerar gärna en del av mitt inlag jag skrivit till Bloggen;
// Jag tycker det är underbar att ni blogga angående bröstcancer,
men varför blir det inget sagt att "män" kan ha bröstcancer ? Jag
själv har en cancer som sitter fast på ovansida lungan och
< - - fler text - - >  hoppas ni kan uppmärksamma lite mer att "män"
också kan ha bröstcancer !!! Min cancer har krympt och står nu
still,  Jag skriver själva också en blogg / dagbok som handlar om
känslor / trycket av omgivningen / och hur jag uppleva min liv efter
mitt cancerbesked.
// .....slut citat

Men nu tillbaka till min vardag ( helgdag ),och hur livet är som det är.
Otroligt att ute temperatur är 6,1 grader, nu på morgonen, och en
temperaturområde som stannade i natt på en 10,3 grader, okej  det är
15 grader för kallt för att bada. Men det är nu på rätt väg,...upp......Före
året badade vi redan förste gången ( endast med uppvärmning av solen )
i slutet av maj, den 31:e maj för att vara exakt, vattnad var då 20 grader,
men nu hoppas jag på halv vägen eller helst tidigare, rund den 15e maj
kanske ? eller förhoppningsvis tidigare, skönt att jag fixade uppvärmning
till poolen för i år........ ( min kvalitets år, som jag påstår )

Jag har startad en insamling på cancerfonden för att nå 25.000 kr
innan jul 2012, hjälp till, att nå målet, och skänk vad du vill.....
Jag ger 100 kronor i månaden med en sjukpenning ( sjukinkomst )

                                             SMS:a  
     BESEGRA 6275 till 72988 för att skänka 50 kr till insamlingen. 
 Om du skriver in ditt namn efter insamlingens idnummer kommer 
      det att synas på gåvan. Annars blir din gåva presenterad 
     som anonym. ( Exempel: BESEGRA 6275 Kungen Karl IV )

Att vara, är att vara, donator

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar