( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, juni 26

Citerad ( inte friterad ) " ala - Älg "






Följande har jag stulit från " Hälge " och är bäste, jag har hörd på länge
( Jag citerar) ; " Jag måste nog börja äta mycket mer, så jag orkar 
banta så mycket som jag borde " ( slut citat )

Varför jag plötsligt tänker på bantning kan du undra ?, ....det är så, att
jag börjar trampa ner på Cortison, och vid värja vecka minskar jag 1 tabl
men jag går upp 1 till 2 kilo, jag hoppas inte att det fortsätter på denna
väg... För då blir det så, att jag kommer att väga 160 kilo på slutet av
minskning tabletterna....

                                    ******************************************

Igår natt  (slutet av midsommar helgen ), fick södra Sverige en klass
"ett" varning för regn, och risk till översvämning, nhåu.... jag väntar kvar
till dom 40 mm regn som skulle komma, vi fick mellan 0:00 och 09:39 ca
en 25 mm, och med resten från igår, blev det i omgångar, totalt ( inkl dom 
25 mm ).45 mm... Till slut, har det blivit mer än 40 mm och har det slutat regna....

Snigeljakten ligger på lågt nivå, inte för där inte finns sniglar, men jag har ingen
lust att bli genom blott, och nu när jag skriver detta kommer jag under fund
med att om man glömmer ibland använda " space-tangenten " man kan få
väldig konstiga ord t.ex,  Har ingen = haringen ( liknar holländska för sill ) 
På lågt = liknar pålägg , Om dom = omdom ( liknar omdöme) eller, man
undrar om ord över huvudtaget finns, Nu ringer dom = Nuringerdom ( liknar 
en stad i Tyskland ? )
                                    ******************************************
kommunikation/Telefon/Telefon03.gif Lite klagomål har jag oxå, som att vänta på LAH, jag har nu begärd i
4 veckor, om dom kan ringa på morgonen, för att jag ska veta när dom
kommer, på morgonen ?, eller på eftermiddag ?, Nu ringer dom 15 minuter
innan dom kommer ( 11:35 ), vad är så svårt med att ringa klocka 08:00, och
säga att dom kommer runt klocka 12:00, då kan man göra lite andra saker, än
bara vänta på "om " dom kommer.....

                                    ******************************************
 
                ÄR, ATT VARA, CITERAD.
                           ( INTE FRITERAD )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar