( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, juni 20

Jura whiskey, Facebook applikationer............ och en upprop från.... "Nätverket mot Cancer"

För dom som missade min inlägg igår, jag tävlar om en vecka semester
till "JURA LODGE " ( i skottland ), det är en fototävling !!
Så nu fråga jag er hjälp att vinna, röst på bilden " Me, Myself and I  "
( den förställer mig i sjukhus säng längtande efter en riktig Whiskey ), 
 olika av dom andra priser är; olika fotokameras, och en kurs av 
Englands ledande fotograf...
Så " SNÄLLA " hjälp mig och rösta fram mig, vi ( frugan och jag ) behöver en
semester efter senaste årets skit med den jädra cancer....Tack !!  
( Länk till att rösta på min bild )
linjer/Linie33.gif
Nu tillbaka till dagens normale nyheterna, om man kan kalla det normalt ?
På Facebook finns olika applikationer för spel och förutsägelser som spåkulan, 
horoskop, och det senaste är " vad kommer det stå på din gravsten "  
och när, och hur du ska dö.... För skojs skull gick jag in på den applikation och jag 
tagit bilden som kopia, endast för att inte behöva förklara saker, titta själva 
( och funderar hur man skulle reagera om man för ett och en halv år tillbaka, 
fick beskedet att man har ett halv år att leva..)
( 105 år, och dött genom elchock

 linjer/Linie33.gif
Varit igår en stund fiska i stångån, fick nästan direkt nabb. Det blev 5 abborre i
totalt men inget för att ta med hem, den störste var inte mer än 12 cm, och det är
för lite för att rengöra....Jag har jobbat lite med taket från altanen,
nu har jag ingen virke mer, så nu är det bara vänta på frugan med bilen...
Men först ska jag ta en dopp i poolen 
( 24,1 grader varmt )

                    smileys/spitze.gif                    
Att vara, är att vara,..Me, Myself and I
linjer/Linie14.gif
Här kommer ett upprop från"  Nätverket mot Cancer " som jag gärna 
vill, att ni kan ( och helst ska ) skriver under på!  
Klicka på länken i själva uppropet så blir fler cancerpatienter glada!

Upprop

Tillgång till riktad cancerbehandling ger tid för liv


Vi vill att regeringen och riksdagen tar ett nationellt ansvar för att 
se till att det finns resurser till riktad cancerbehandling.  
Det handlar både om tillgång till målsökande läkemedel och en 
individuellt anpassad behandling för varje cancerpatient.
Nationella riktlinjer för cancervården har inneburit en bättre samordning i 
landet i stort, men det kan dessvärre finnas en motsättning mellan nationella 
prioriteringar och den enskilda patientens behov. Vi anser därför att det är 
viktigt att säkerställa att en ökad samordning verkligen leder till 
minskade orättvisor i cancervården.

Nu kan du påverka våra politiker !


Ge oss tid för liv!
Vi vill att regeringen och riksdagen tar ett nationellt ansvar för att se till att 
det finns resurser till riktad cancerbehandling. Det handlar både om tillgång 
till målsökande läkemedel och en individuellt anpassad behandling för varje 
cancerpatient. Vad gör ditt parti för att se till att det finns 
resurser för riktad cancerbehandling?

Skriv in ditt namn, bostadsort och eventuellt ett personligt meddelande så 
skickas ett e-mail, direkt till dom åtta riksdagspartierna. 
E-Mail skickas till följande partier:
Centerpartiet , Centerpartiets riksdagskansli, centerpartiet@riksdagen.se
Folkpartiet liberalerna, Fp-kansli, info@liberal.se
Kristdemokraterna, Kristdemokraterna, info@kristdemokraterna.se
Miljöpartiet de gröna, Miljöpartiet de gröna, service@mp.se
Moderata samlingspartiet, Moderaterna, info@moderat.se
Socialdemokraterna, Socialdemokratiska riksdagsgruppen, info@sap.se
Vänsterpartiet, Vänsterpartiets kansli, vansterpartiet@riksdagen.se
Sverigedemokraterna, SD:s partikansli, info@sverigedemokraterna.se

I Nätverket mot cancer ingår 
  • Blodcancerförbundet, 
  • ILCO Riksförbundet för stomi- och reservoaropererade, 
  • Lungcancerförbundet Stödet, 
  • Nätverket mot Gynekologisk Cancer, 
  • Svenska Hjärntumörföreningen och Svenska Ödemförbundet. 
( Samtliga cancerprofilerade patient- och intresseorganisationer är välkomna till nätverket.)
         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar