( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, juni 28

luftballong-åksjuk, eller åka ballong-luftsjuk, hur man ska kalla det !!

Klockan 07,30 var målaren, och dotter 3, på plats hemma hos mig, och runt
08,15 anlände vi vid sjön " Hovden ", och det visade att det blev en underbar
skön dag, med solsken, bara lite för mycket blåsväder, men okej....
Målaren fick först; en kräfta ( ja, på riktig ), nästa blev en mört, tredje
var en stor öring som hoppade av, fjärde och sist blev en öring som fick följa
med hem..... Dotter 3 fick två mört, men ingen öring.... Jag fick inte ett skit
( inte ens botten-napp ), men vi hade en skön dag ute i naturen.
Kommit hemma fick jag höra att vi " frugan och jag " nästa dag ( idag ) ska
upp i luften..
                    linjer/Linie07.gif

Det är idag vi ska åka ( tror man säger 
det så ) luftballong, runt klocka 19,00 ska
vi upp från " Trädgårdsföreningen " , och
var vi ska lända ? inte en aning, har vi tur
flyger vi över vårt hus, men det kan lika bra
går åt andre hålet. Så landningsplatsen kan
allt vara från Mjölby till Söderköping,
Kisa eller Motala

                   
                    linjer/Linie07.gif

Tillbaka till åka ballong, eller hur det kallas, t.ex, man åka flygplan, fast den
åka inte, ...ett tåg, bus, eller bil åka, en ballong / flygplan flyger, fast man åka
med ( knepigt den svenska språk )...

"undrar om man ska få en fallskärm på sig, i fall om ballong behövs  
nödlanda eller värre "

Hoppas att vi i alla fall kan ta fina bilder, och kanske kan filma lite, och hoppas
att vi inte blir luftballong-åksjuk, eller ballong-luftsjuk, eller hur man ska kalla
det !! .Jag få i alla fall inte glömma att lada batteri till fotokamera. Skulle vara
lite taskigt att vara upp i luften och upptäcka att man inte kan ta bilder för att
man inte har batteri till kamera...många tankar och funderingar, och de mer man
tänker, det flera funderingar det blir, så nu ska jag sluta tänka....

Att vara, är att vara,..... tanklös i luften.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar