( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, juni 29

Sväva som en fjäril, på vinden....

Vaknade tidigt igår morgon, trodde jag skulle sova en lite
stund längre efter en dag fiska och friskluft, men icke sa nicke.
Men allt har sin för- och nackdelar, Jag kunde fixa kvälls maten redan på
morgonen ( pannkakor "ala mamo", pannkakor " ala jag "är mätande, 
och kan vara äggfritt om det behövs, ni kan fråga mina barnbarn..),
fördelen med det är att man har hela dagen kvar för annat....Städade bort
( och sorterade ) fiskegrejer, olycklig att inte alla har sin egen grejer för att fiska....

Fiske i " Hovden "
och titta, min flöte
försvinner " inte " !!


Pannkakor "ala mamo"
( bakgrunden är en 
pannkaka )


         linjer/Linie33.gif 
Och då var det dags
Igår åkte ( flog ) vi luftballong, med start i trädgårdsförening mitt i linköping city...
Klocka 19,00 var vi där och liftade klocka 20,30, vinden tog oss över stan mot
Motala hålet, och vädret var, som dom flesta känner till, underbar ( sol med 
enstaka moln på horisonten ), vinden tog oss över skäggetorp och E4:an mot
Klockrike var vi landade, på kartan är det de vit gröne strecka vi flyg...

Senare på dagen, eller senast imorgon,  kommer jag lägga ut 
en extra inlägg till med flera bilder av vårt äventyr med luftballongen....

*****
Att vara, är att vara, sväva på vinden.
*****
första bild-samling
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar