( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, juni 17

Midsommar, och att spå rätt ?

Söndagsmorgon, och det mullrar och blixtrar, en underbar 
natt att vara vaken, där finns inget vackrare, än att titta på 
himlen, och ser blixten kommen från dom mörka molnen...
  linjer/Linie41.gif
Temperaturen är nu i en vecka över 10 grader dygnet runt, så
officiellt har sommar nu börjat ( och det en vecka innan midsommar
Men som dom flesta kanske vet, är det så att, en närliggande dag 
till dagens midsommardag, är det dygn som har den längsta dagen, 
sommarsolståndet.  / 20 eller 21 juni /, och på annat sett har 
midsommar igen inget att göra med sommaren, för officiellt heter 
dagen äntligen " kristet midsommar firande ", eller med andra ord
Johannes döparens dag / 24 juni ).
  
Igår ( Lördags ) hjälpte jag " Dotter 2 " med att spackla köket i stugan..
Inte hela köket, men en och en halv väg i köket som ska om tapetsera..
Dottern har målat en annan del av köket, en annan väg på sin sida...
Så Nu få vi se om det torkar på rätt sätt, eller om vi få börja på nytt igen....
  
Det blir en fullspäckat vecka kommande vecka för min del, mellan
måndag och onsdag blir det ett besök till polisstationen ( hämta ut min 
första svenska pass, och jag undrar, om min Holländska pass är 
kvar giltigt ) På onsdag ska jag oxå till min " lungläkare " ( onkolog ) för
att höra vad han har att säga angående min status av cancern...Jag hoppas
att röntgen kommer att visa förbättring, eller och minskning av tumören....

Och då blev det dags igen för att ordnar innehållet på dosetten, 4 tabl.
på morgonen ( exkl.. 10 cortison, som kommer att minska till 9 på 
måndag ) 6 tabletten på kvällen, så det har minskad ganska reellt på
sista tiden, för vara positiv tänkande....
   linjer/Linie41.gif
Okej jag har haft lite tur med spel på sist, men för att bevisa att jag inte
alltid har tur ska jag spå, och spelen kvällens match Danmark-Tyskland
Jag spelar på Svenska Spel - Matchen, så där finns nio ( 9 ) olika möjligheter,
men jag säger att " Danmark kommer att att vinna över Tyskland "
Mitt spel på Svenska Spel / Matchen,,,, Danmark  1,2,3  Tyskland 0-2-3,
Oddset ligger 6,72 ( 1-2 för Tyskland ) och 91,23 ( 3-0 för Danmark)
Total insatts 90,- kr ( är 10,- per möjlighet )
Så minste jag skulle kunna vinner är ca 67,- kr,( vilket kommer att blir 
förlust ), och mesta är runt 910,20 kr ( vilket betyder en bra vinst )
om antal mål överensstämmer med min " Spå "....       

        Att vara, är att vara,... spående  
                                  ( men det är väl inget svenskt ord )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar