( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, juni 18

Smith-Kline / UCB Pharma / Recip AB / Pensa Pharma och Sobi Ab...Tack !

Jag satt och funderade länge om jag skulle skriva detta eller inte,
men jag har kommit till underfund med om jag inte skulle skriva det,
jag få skuld känslor, Så därför; Jag vill tacka ovanstående tillverkare
av dom medicin jag behöver ta...
Det är ni som gör mitt liv lite mer bekvämare.

( I sit and been thinking a long time if I would write this down,  
but I've found out if I wouldn't write it, I get debt feelings, I want 
to thank the following manufacturers of medical treatment I need 
to take,  Smith-Kline /  UCB Pharma / Recip AB / Pensa Pharma 
and Sobi Ab - It's you who makes my life a little more comfortable.)

Det varför jag började fundera om detta, är när jag fick fylla min
dosett med medicin, hur skulle livet har sett ut utan dom smärtstillande
och krampmotverkade tabletter och kapsyler.... Nu behöver jag tack
och lov, inte ta så jädra många medicin mer, men utan dom tror
jag, att mitt  liv skulle vara slut för länge sen....

Det ende vad jag undrar är varför vissa medicin är så svindyra ?
Är det för att inte många människor behöva ta dom eller ?
Jag vet att forskning med medicin är dyrt, och att ni har strikt
lagstiftning att följas, men vad jag oxå vet, är att människor med
cancer ska vara dom bäst sorts människor att testa cancermedicin
på, ( vi ) dom har ingen val, beskedet om döden finns redan, så varför
inte testa en medicin, då få vi en chans att överleva skitet....( min filosofi )

Att vara, är att vara, .....testkanin / testråtta ?

       ljus/Licht21.gif ljus/Licht20.gif ljus/Licht19.gif ljus/Licht21.gif ljus/Licht20.gif ljus/Licht19.gif ljus/Licht21.gif ljus/Licht20.gif ljus/Licht19.gif ljus/Licht21.gif
PS,
Nej, jag är inte spelberoende, men det är roligt att kunna spela med vinst..
Bara tills nu.. för detta är vad jag har vunnit med EM-fotboll genom spela på
Svenska Spel  / Matchen ( om man räknar bort insatsen ) 429:- kronor.
Matchen     System 9     90 Kr    17 juni     - 80 kr 
Matchen     System 9     90 Kr    17 juni     -   0 kr
Matchen     System 4     40 Kr    16 juni     -   0 kr
Matchen     System 9     90 Kr    16 juni     - 75 kr 
Matchen     System 9     90 Kr    15 juni     318 kr                                 
Matchen     System 9     90 Kr    15 juni     318 kr                                   
Matchen     System 9     90 Kr    11 juni     129 kr                                
Matchen     System 4     40 Kr    11 juni     129 kr
  
                         
Jag  spelade igår på matchen mellan Danmark och Tyskland att Danmark
skulle vinna, ( blev inte så men ändå ) och på matchen Holland mot Portugal
endast med höga odds Holland 2-3-4 och Portugal 2-3-4  och system 9 igen,
och på samma sorts system, Kanske lite med låga odds, båda med 0-1-2. Vem
vet att det kan ge någon utdelning om det blir lika på t.ex 2-2. Om inget vinst
blir på dom här 2 matchen har jag kvar en vinst på 275,- kr...  , Jag fick i alla fall
en vinst ( förlust ) på 80 och 75 kronor ), Portugal vann över Holland och
Tyskland över Danmark, Och nu är det ( för min  del ), slut med spelande, 
för på annat sett är dom 429,- spänn oxå borta....

( Av dom 429,-har jag sätt in på cancerfonden 50,- under namnet EU fotboll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar