( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, juni 10

Sverige eller Holland...

Rena helvete om jag ska säga det själva, vakna klocka 0215 mitt i natten och
inte kunna sova... så har det nu varit senaste tiden.....det är inte värja natt klocka
02,00,... men mellan 02,30 och 04,00 vakna jag, ( och kan inte sova mer ), och
då är det inte för klocka 05,30 då jag lägga mig igen på soffan, och sova en 2
timmar till....rena helvete!! Inte bättre har det blivit att jag har fått min slem-hosta
tillbaka igen, jag vet inte varför jag har den, men jag antar, att det har att göra
med den förbannade cancern....
                      
Gårdagen gick åt att försöka fixa badrummet i måg 2 sin stuga, jag har gjord mitt
jobb, och nu står hans jobb kvar, jag ska ägna min dag åt att vila, simma och
njuta av helgens siste dag....
Kanske ska jag ta hand om " fiaten " en stund, hon har blivit lackad nu två
gånger, en tredje gång skulle inte vara dumt, och över det kanske 2 eller tre lager
med klarlack, vem vet ?
                                           ( jag vet att bilen här under är en VW bubbla )
                       fordon/Fahrzeug38.gif
På veckans fråga om jag som ( f.d. ) Holländare, skulle heja på Holland, eller
Sverige, ska vara svaret " Sverige ", och då särskild för att Danmark kan skrälla
med 1-0 över Holland. ( Synt att Portugal inte kunde vinna över Tyskland.).
Min tro är att Halv finalen spelar sig mellan " Danmark och Sverige ", och
" Frankrike och Ryssland " ( jag vet att oddsen är omöjligt men skrällen
finns ute där någonstans
) och finalen blir mellan " Sverige och Frankrike ".
  bollar/BallKreisel09.gif  Nu är det bara frågan vem vinner finalen bollar/BallKreisel09.gif

Ur rent finansiellt ( Euro ) -synpunkt, skulle det vara bättre att " Frankrike "
skulle vinna, men ur " vårt - synpunkt ", är det roligare om " Sverige " vinner.....

                Att vara, är att vara, i finalen ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar