( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, juli 5

" 2 öring " och vad är ett liv utan morfin ?

Sitter nu på onsdags kväll bakom dator efter en lugnt och successiv
fiskedag i hovden med målaren och måg 1, jag fick 2 öring som ska
rökas imorgon..Dom ser ut som dom är professionell fiskare

Dom ser ut
som dom är
professionell
fiskare


Jag har fixad ett nytt O37 intyg (  sjukpenning / ersättning ) från försäkrings-
kassan, som ska skickas till Luleå, för att få försatt utbetalning från min
försäkring. Och nu ska jag ta en whiskey, bara för att jag " nästan " bröt 2
finger ( jag ramlade omkull vid fiske,... jag fick napp, fiske vann och 
försvann ).

Idag, torsdag en dag senare än igår, vaknade jag tidigt igen, med en jädra ont
i båda finge, hoppas att dom inte är bruten, tjocka är dom i alla fall, och svullnade
går inte bort så snabbt, tur att där finns smärtstillande,....Om man ser på allt från
igår, har jag haft en verkligt tur dag, när jag ramlade, kunde min telefon, och
kamera hade försvunnit i sjön, vilket det inte gjorde, jag fick 2 öring ( värja på 
ca 7 hekto ), igen hemma kommit fick jag 200 spänn på skraplotten från
cancerfonden, och jag fick vinst,...18 kronor på lotto. inte dåligt om man tänker
efter... okej men då få man lägga smärtan i 2 finger på sida... ai ai ai stackars jag....

Idag  ska det bli lektioner i " hur städa jag poolen ", mitt barnbarn vill lära sig hur
man städa en pool, och naturligtvis ställe jag upp för det, ( slipper jag göra det 
själva, kemikalier blir nästa gång kanske, jag tycker hon är inte tillräckligt
gammal för det ansvar, ), och det är alltid roligt att ser andra jobba, jag behöver
den rast,

Man ( läs "Jag" ) ska fixa i dag, att vi ska få lite vin hemma, med andra ord, så
står ett besök till bolaget på listan, och när jag är där, så kan jag lika bra fixa 
ett besöket till apoteket, det börja bli dags för påfyllning hemma i mitt private
apotek, för alla medicin jag har, börja ta slut... ( och vad är ett liv utan morfin ).

Att vara, är att vara, ... tja vad ska vi hitta på / Pool-städerska ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar