( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, juli 15

Den givmilda sjön ( Arvidsjaur )



Okej det var regn igår, och inte så lite heller, tror att forsen 
ökade med 4 cm vatten nivå, (och vi fick en ny fors genom
campingen ) tror att total det blev 40 mm inom 1 och en halv
timmar. När vi åkte från hemfronten har vi haft regn , följd
av 6 dagar med sol och små vita moln, 

Och nu som lovad några bilder från vår äventyr med 
ång-tåget. en riktig upplevelse kan jag meddela. 
Vi behövde inte betala för resa upp till Arvidsjaur med 
inlands-banan, och resa med ång-tåget skulle kosta 200,- 
så i total har resan varit tur 100,-, och retur 100,-..

I Arvidsjaur ( vilket betyder på samiska; den givmilda sjön
var vi på Afrodite ( Grekisk restaurang ), och tagit vår 
kvällsmat, " laxfile med potatisar " för frugan, och
"entrecote med pommes " för mig..
Och för vi var med tåget blev det en vit vin och en öl...


 Idag ska dom ha en familje dag i byn, om alla 100 invånare kommer, kan det bli ganska
stor familje fest, vi hoppas på bra väder och som det ser ut ska det bli så, ikväll ska
jag och camping ägare troligtvis fiska på sjön, lite trolling och hoppas på några
bamsinger, Abborre, Sik eller Öring är toppen för mig, så länge det bara inte är Gädda...

Jag står nu vid sängen b vilket ligge ri ett litet rum brevid köket, och det är inte den mest 
relaxende internet uppkoppling jag har varit med om... men det fungerar... nu bara 
rapporten från vädret och fiske, och då finns bara önskningen kvar, till er som är lediga 
eller jobba, ( med andra ord ; alla ) blir inte bortspolad av regn, och ha en bra dag...









Att vara, är att vara, handikappat utan sin egen dator

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar