( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, juli 16

Det är nästan lika omöjligt att få en öring in en mjärd

Det känns konstig att sitta på ( bakom ) samma dator som var med till Nya Zeeland 
en 10 veckor innan min beskedet av cancern, inget fel med dator eller så, men det 
ger en konstig känsla att använda igen den dator, på en semester......
En av gästerna här har oxå haft cancern men nu frisk förklarad, men det känns i alla
fall så, att man inte är ensam ( Jag vet att jag inte är ensam och att min fru är mitt 
stöd i detta )....

Igår blev det först fiska med spö på andra siden forsen ( Skellefte älven ), det tog
fem år innan jag fick min första harr, och nu finns nästan bara harr att ta upp för
min del, ingen öring nästan,... och jag vet att dom haft fiske-premier med insättning
av över 3000 öring ( minst 600 i forsen och resten i sjön ).
Senare på dagen blev det så, om skrivit igår, titta på alla familjer från byn med sina
barn och alla lek dom hade att göra, säckhopp-lopomkring eller hur det heter,
studsmatta, rida på häst m.m... Kul att ser man kan göra så i mindre byn, det skulle
aldrig fungera i södra Sverige....

Idag blir det att jag och Gamla campingägare ska ut på sjön och hämta in 
sin mjärden. Han har ett rekord här uppe i byn, med att ha haft " en sik " i mjärden 
( det är nästan lika omöjligt som att få en öring in en mjärd )

Och nu för dom som är intresserad lägger jag upp en liten filmsnut av den dagen vi
åkte ång-lok, vi gick över järnvägs bron som går över forsen var jag fiskar, och ligger
vid campingen....


,...och nu ( som dom säger på nyheterna ) finns bara vädret kvar att titta på , så
varsågod.. ( okej, och fiske rapporten


         Att vara är att vara,... tappat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar