( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, juli 31

Den jävla smärtan, och fullknarkat med medicin...

Jag var igår ( Måndag 2012-07-30, och det är nu, Tisdag 2012-07-31 )
på sjukan för reparation av min in opererade Port-a-Cath, jag fick nån sorts
vätska med namnet " aqua-bla-bla-bla " vilket är ungefär samma som
" Innohep " ( det är vad jag skrivit om igår ..).. och efter sjukan fick jag
en väldig konstig upplevelse,( jag och frugan blev lite skockade ) min
vänstra ben slutade fungera, eller på annat sätt sagt, den gjorde som den
ville, det kändes först som i en början av en krampanfall, men allt gick över
inom en 40 sekunden, tack och lov, ....Det blev bara så.

----------------------------------
På eftermiddag blev det en besök på Jysk, titta på, och för, nya trädgårdsmöbler...
Nu när det är Rea ( säsongen för utemöbler är nästan slut ) då blir dom billigare...
Från 649 kronor ner till 260 kronor, det blir 60 % lägre i pris.. ( Dom var tidigare 
på Rea för 525,-, ...men den som väntar, sparar pengarna..) Kostnad blev nu
runt 2000,. istället från dom 5000,- i ordinarie pris, ( 60 % Rea-rabatt ).. 


----------------------------------

Hur kan man sova med en smärta, som överstigar skal-nivå 1 till 10...
Smärtan sitter någonstans mellan 12 och 13, och jag tycker inte om att ta
dom oxynorm tabletter ( det är för mig, lika med att knarka ), så hur ska
man göra.. Det är på det sättet jag vaknar på sist på nätterna, _Nej denna
gången är det inte katten som vill in genom fönster eller annat, bara smärtan....

När jag fick cancer beskedet, fick jag höra att smärtan var en sak, jag inte
behövde leva med, för där fanns smärtstillande för, och yepp dom har rätt med
det, men att man inte kan leva sitt liv på ett vanlig sätt, där var ingen som berättade
det. för mig,...Nej jag är inte trött på mitt liv, jag är bara trött på hur mitt liv levs....
och att mitt liv blir kontrollerad av den jävla smärtan, och alla små saker runtikring
det,......t.ex..förkylning hit och dit, infektioner, sömnlöshet, ( sovande på dagen, för 
man kan inte sova på natten ). rädsla för krampanfall, nedsätt immunförsvar
och mycket mera...,...så säg mig, ...Vad är det för liv ??
Tidningsbudet ( vilket jag ser värja morgon mellan tre och fyra ) måste
tro att jag jobba nattetid, eller nåt in den stilen,....Det är tur, att jag inte bor i
en villa område, för då skulle dom har ringd polisen för länge sen, med att där
brinner ljus inne hos oss på natten..... ( en möjligtvis pågående inbrott ? )
Men det är bara jag som inte kan sova och sitter bakom dator, fullknarkat
med medicin mot smärtan...

Idag runt klocka tio kommer sonen och kommer hjälpa med ta ner kakel från
köksvägen etc..etc..., hoppas allt kommer att gå bra, vi ska nämligen göra ett
försök att sätta nytt kakel i köket...( som jag skrivit tidigare i bloggen / dagbok 
har vi redan byt ut köksluckorna ), så efter kakel finns endast tapetsering kvar......


Att vara, är att vara,....fullspäckat med saker att göra
                                    ( tror, att man kan kalla det ett liv.. )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar