( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, augusti 1

Kakelfix och Kakelfog....och nu kakele ?

 ( vet inte om ordet " kakele " är rätt, men ni fattar vad jag menar, hoppas jag )

Som ni kan ser är sonen för fullt upp med att försöka ta ner den gamla kakel från
köksvägen och vi ( eller bättre sagt; han ) lyckades, vi vann över kakelfix och
kakelfog.... Idag blir det dags att sätta nytt gips på vägen, oljebaserad grundfärg,
och utmärkande av hur den nya kakel ska sitta...Men först ska vi köpa all dom
grejer; gips, färgen, nya kakelfix, och kakelfog så vi kan börja kakele imorgon bitti.
                                
Sonen som jobbar frivilligt med att förstöra
mammas köket
                                   _____________________________

Ibland när livet börja blir lite jobbigt, som t.ex, när smärtan börja tar över, kan jag
titta tillbaka i min dagbok / blogg, för att ser om jag " haft " en mer jobbigare tid och
om hur jag mådde, en i en tidigare " sämre " period , och det gör mig må lite bättre
igen...Igår var en sån dag...Smärtan var igen över tio på skalan, och jag gick tillbaka
till början av min blogg började läsa, och undrade hur jag orkade skriva all dom saker.

Detta är allerförste dag
jag började skriva in min
Dagbok / blogg, och jag
jämför mig själv med en
kärring som inget har att
göra,...
( 2011-01-01 )
Det var dagen efter jag
fick höra jag hade bröst
cancer på lungen....


Om man börja läsa gamla dåliga saker, börja man fatta, att dagens problem inte är
sån stor problem, att det är jobbigt, " JA ", men inget " STOR " problem,... På ett
sätt, behöver man bara tänka på en period, att man ligger på sjukhuset, och då mår
man redan lite bättre ( ingen ligger ju frivilligt på sjukhuset, eller hur ? )
Det viktiga med allt är att man börja lära lyssna på eller efter sin kropp, och när den
säger att det räcker, ska man lägga av, det gäller det samma för människor
som är utbrända.....

         Att vara, är att vara, bättre än väntad !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar