( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, juli 14

Mellan tåg och fisk...

Igår var den förste dag med att det har regnat, inte mycket men ändå.
Sittande i stugan med kaffe brygg i en perkulator börja man undrar..
Per-Kula-Tor / PerKulator / Perku La Tor Perkula Tor ( Det måste vara 
en finsk uppfinning.... Guds och Tors hjälpmedel ?  ) Du ser att allt är
relativ, särskild om man kan läsa det hur man vill, och då blir olika ord
väldig konstig...Men i alla fall, Vi åkte tåget ( vanligt tåg ) på inlandsbanan
upp till Arvidsjaur och åkte med ångloket tillbaka till Slagnäs. och jag kan
säga att det är en riktig upplevelse....Först och främst, att bara 2 tåg går
per dag över inlandsbanan ( en norr- och en söderut från Sorsele ) och
båda åker runt klocka halv tre...( så då ska man inte missa tåget )


Tidstabell bredvid är 
endast tabellen som 
går norrut,och är bara
för att visa att verkligen
bara en tåg går om 
dagen, och alla tider är 
cirka ( ungefär ) 
Så då är det vara
i god tid på stationen
och inte missa tåget
( Bilder av resan 
kommer i senare stadiet )linjer/Linie37.gif
Det blev ingen fiska igår, allt för den enkla förklaring, att jag hade ingen
fiskekort som gällde, och man få inte " svart-fiske "..eller hur... ? , en dag
att fiskarna kan rasta från min tortyr ( av att få dom på kroken )..

Prognos av YR.NO
är ganska okej, bättre
än SMHI i alla fall.
inte att det stämmer 
men vädret är bättre 
än prognosen


PS jag har problem med internet så troligtvis kommer inte värja dag 
uppdatering av bloggen / dagboken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar