( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, juli 13

Ånglok i Norrland ( Slagnäs > Arvidsjaur )

Dagen smyger förbi, kollade igår med camping ägare hur det fungerar
med tåget mellan Slagnäs och Arvidsjaur,  ( Arvidsjaurs Järnvägsförening 
har varje fredag och lördag under perioden 13 juli–11 augusti. ) en ånglok
som kör den strecka, det skulle vara kul att köra lite Norrland med gammal ånglok
på inlandsbanan...( lite mer historia av ångloks tiden på inlandsbanan i Norrland )

Förhoppningsvis kan jag visa
lite mer bilder i nästa inlägg
när vi har åkt själva med, och
då menar jag, som riktig turist,
Först inlandsbanan till arvidsjaur
och då med ångtåget tillbaka
till Slagnäs.


Man ska har sina drömmar när man leva, vi ( frugan och jag ) har pratat
många gånger om att åka det tåget ( och nu ska vi göra det ), en dröm
behövs inte alltid vara något omöjligt, ( jag tror att man uppskatta dom 
små saker i livet mer, när man har en sjukdom som cancern eller 
liknande ) en upplevelse kan man kalla " sån " dröm, och då låter det inte
så exklusivt....

Från vä till hö
Sik 40 cm
platsen jag fick den
nya camping gäster ?


                Att vara, är att vara, på spåret


Glömde på fiskerapport
att där fanns Sik i sjön
( 40 cm )

1 kommentar:

  1. Hoppas att ni njuter av semestern riktigt ordentligt!

    Kramar från Lakritstrollet

    SvaraRadera