( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, juli 12

MYGG eller MÖRDARSNIGLAR

Som skrivit igår trodde jag hade försovit mig, jag har aldrig tidigare ( sedan
jag har fått beskedet cancer ) sovit en hela 5 och en halv timmar i streck,
tror att jag verkligen behövde komma bort, från hem, en stund....
Men jag vaknade i morse igen som vanligt, tidigt runt klocka tre...jobbigt.

Nackdelen nu är bara att jag använder snus istället av cigaretten, när jag
fiskar och min mage tål det inte så bra, magsyra är resultatet....Smärtan i
axeln är tillbaka igen, och den troligtvis orsaken är, att jag har blivit bestrålad
på bröstet..( tumören sitter ju bakom axeln på lungan )

linjer/Linie01.gif

Vi kan ser på TV, att ni i resten av Sverige, har dåligt väder, och regn...
Vi har som vanligt fin väder på ledigheten ( bilder är bevis )

Olika platser jag
har fiskad och 
fått fisk



Olika bilder på
camping ( inkl
stugan ) runt 
midnatt....

linjer/Linie01.gif

För oss är det första gången, ( nej inte det, ni med era snuskiga tanker ) men,
på all dom år, vi har varit här uppe, aldrig har vi haft så mycket mygg, ...
Mygg som in i helsike !!
Så nu har vi ( eller bättre sagt )" Jag " har konstaterad att vi hemma i linköping
få vara glada med våra mördarsniglar,..... allt är bättre än dom mygg,  ( det är 
nämligen väldig jobbigt att jaga dom, med myggstift eller spray, det är mycket 
lättare, att plocka sniglar )
Förresten Ni vet väl att man har, Is-björn, Brun-björn och Tvätt-björn, men vet
ni vad en Tvätt-älg är för ett djur ?    ( uǝɹ uǝ ؛ɹɐʌs )

linjer/Linie01.gif

Att vara, är att vara, ...nöjd med vad man ha !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar