( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, juli 29

" Öppet brev " ( två yttersta årstiden )

Efter en 45 cm lång inlägg från igår, blir det dags för en vanligt inlägg igen....
Det kan kännes kallt men om man jämför två årstiden med en bild, och då särskild
om man kan jämföra dom två yttersta årstiden....Sommaren och Vintern, då kann
man förstå att sommaren var inte så dåligt som alla påstår....Nu när det känns om
temperaturen går ner och det börja kännas kallt ute ta en titt på termometer innan
man börja klaga ( igår kväll ) 2012-07-29 20.02 var temperaturen 17,8 grader
varmt !!! men det känns kallt,..kroppen vänjer sig snabbt med varme temperaturen..




Hemma i
trädgården
Vinter 2011/12
Sommar 2012




linjer/Linie41.gif
Jag är ganska nyfiken från mig själva, och är intresserad hur andra med samma
sjukdom orkar, och har det, så det är därför att jag läser olika blogg av människor
med cancer sjukdom, men som vanligt undrar jag om hur dom tänker om vissa
saker. Ta till exempel " George", han skriver om en öppet brev till Freya
( sin dotter )....Och inget fel med det, en fin tanke, och väldigt fin skrivit, men tänk
själva, hur skulle det känna för dig, om att när du fyller 10, 15, 25 eller 50 år och
få plötsligt en brev, av nån som du vet är död sedan länge...jag skulle bli
skräckslagen... Om jag skulle få en brev, från min far ( han är nu död i 20 år, han 
dog från hjärncancer ) jag skulle tro att nån driver med mig.....Tänk innan man
beslutar en sånt drastisk händelse, man " kan " förstöra, eller ge ett psykisk obalans,
i det livet av den personen, med en sånt grej !!

För mig blir det idag en besök på sjukhuset, dom ska försöka ordna min Port-a Cath
den har en sorts blodpropp, vilket man kan kallas " Trombos" ), dom ska
genomspola eller injektera Innohep eller Fragmin, och då hoppas jag att allt ska
fungera igen, det skulle ta en timmar, innan proppen har löst sig, hoppas dom få
ordning på det...så det kan användas, och jag slippar bli stucken trehundrasextielva
gånger för blodprov och mera...
linjer/Linie41.gif
Att vara, är att vara,...för trehundra-sexti-elva gånger !
OBS !!! denna blogg var upplagt imorse ( Måndag 2012-07-30 ) och inte söndag ( igår )



1 kommentar: