( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, juli 29

Olympiska spelen, rasistisk, och Coco Bahia ( två inlägg för de pris av ett )

Att vakna mitt i natten ( lördag mot söndag ), av en katt som tycker att
det är gulligt att gossar med en blött päls, mot en naken mage är inte det
vad jag uppskatta mest....  Store gula ögon som tittar på dig ( och säger
" jag är så söt, jag vill gossa, för jag har varit ute i helvetens oväder " ) ska
man inte släppa in genom ett sovrums fönster, särskild inte klocka 02:00..
på natten, Först blir din natt sömn förstörd, och på andra plats " man blir blött "....
djur/katter/Katze23.gif
Nu på måndag ska jag in på sjukan för att justera felet med min port-a-cath.
Jag ska vara i cirka en timmar vara kopplat till en maskin, som fixar att
blodproppen i port-a-cath's ingång försvinner....och jag kan tänka mig att
dom kommer med en medicin att jag ska ta för att förtunna mitt blod, tror
inte att dom acceptera " vodka " som blodförtunnande medel....men skulle
vara kul.....

På besök i Norrland hittade vi en
nämligen en underbar läskedryck,
vilket smakar underbart med vodka....
" COCO BAHIA ", läsken var vad
jag vet en populär läsk på 80-talet
( tillsammans med t.ex Blåtira, 
och flera andra smaken ), och är
nu tillbaks igen...
Läsken är från VASAS bryggeri ...




När jag började skriva min Dagbok / Blogg, och läste igen genom den, fick jag
börja på nytt, ( och det  i tre omgångar ), men då jag kom till slutsats, att det inte
är jag, men Olympiska Kommitté som behövs skämmas, ni förstår bättre om
ni läsa vidare....Först och främst Fel flagga försenade OS-match...  Matchen 
mellan Nordkorea och Colombia i damturneringen i OS-fotbollen försenades i
över en timme på onsdags kvällen. Anledningen var att Sydkoreas flagga visats
i stället för Nordkoreas.... ( Ojdå liten miss..)
---------------------------------------------
Jag är inte mycket för sport, och särskild inte för fotboll, men jag måste säga att
Svenska tjejer hålla högt nivå på OLYMPISKA SPELEN  med damfotboll....
första matchen var Sverige - South Africa vilket  blev 4 - 1, och nu 
 Sverige - Japan  0 - 0fantastisk !!! Otroliga duktiga tjejer....
" Sverige - Brasilien "  kan vara in mina ögon en värdigt final...skulle vara
kul att se MARTA ( från Brasilien - och som spelar i " Tyresö FF " ), som 
då få chansen att spela mot sina klubbkamraten, SEMBRANT L , SVENSSON A ,
DAHLKVIST L , SEGER C och EDLUND M ( med andra ord " halva 
Tyresö FF " damlaget,  finns med på Olympiska spelen )...
Heja, Svenska Tjejer, visa att ni är bättre än killarna, Det var " dom " som inte 
ens kunde kommer genom förste omgången i Em fotboll.....
---------------------------------------------
Vet ni förresten vad dom fem ringen ska förställa
 Blått = Europa        Svart = Asien        Röd = Amerika       
Gul = Afrika       Grön = Oceanien

Ja, Jag trodde faktisk oxå att Svart var "Afrika" ( invånare är i folkmun kallat svarta ) och
Gult var " Asien " ( dom säger ja, så gul som en kines ), men om man säger så då blir man 
stämplat som rasist, samma som jag trodde att Grönt skulle vara " Europa " och  
Blått ( som liknar färgen i havet ) att det skulle vara " Oceanien ", men där finns inget 
fel med att ta Röd för Amerika ( landet som utrotade och mördade miljoner av Indianer, 
Inca och Maya ( och vilken alla var som rödfärgade )...
---------------------------------------------
Jag hade inte helt fel med betydelse av färgen
och hade 1/2:a rätt med betydelse på ringen, färgen på 
ringen blått, gult, svart, grönt och rött mot " vit " bakgrund innehåller 
och symboliserar samtliga färger på hela världens nationella flaggor...
Betydelse av ringarna hade jag rätt; 5 världsdelar...
Världs­delarna är Asien, Oceanien, Europa och Afrika samt 
Nord- och Sydamerika ( räknas som en världsdel ) 
// mer information finn här // förstå rätt att jag " absolut inte " diskriminerar,
Men om man medveten ta en färg till världsdelens invånare, varför ta man 
då röd för Amerika, och ingen annan färg ???? Det ska vara fel !! men
är rätt i mina ögonen, rätt färg för ett land, var så många diskriminerar, och
dödar andra ( oxå i andra länder ), bara för att dom kan...
 jag hoppas ni förstår vad jag menar...   
 ---------------------------------------------
Snart är sommarlov och semester slut igen, i alla fall för många av oss, man 
kan nästan ser det på prognosen  från vädret, och då undrar jag 
hur många har blivit och blir sjuka dom senaste och kommande vecka ? 
( kanske, enbart för att dom Olympiska spelen har börjat )...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar