( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, augusti 13

Vad är klockan ? vad är tiden ??

Att vakna tidigt på morgonen är inget ovanligt för mig, det har ni kunna läsa i
flera omgångar dom senaste veckor, men man börja tänka konstiga funderingar,
som t.ex vad är rätt tid och vem bestämde att tolvan ska stå på upp-sida av
klocka, titta på följande klockor och berätta mig vad är klockan ?? ( vad är tiden )

a                        b                       c                          d
a klockan är 07.15 ( 19.15 )
b klockan är 04.00 ( 16.00 )
c klockan är 10.00 ( 22.00 )
d klockan är 08.00 ( 20.00 )
eller, är alla tider, på
klockorna det samma ?


Kanske det är bara att siffrorna finns på fel ställe, eller att ström till klockan är tvärtom
och klocka går motsols, jag lovar det kan blir ännu svårare om det blir med romanska
siffror XII, III, VI, IX........eller hur ? Vet du svaret, skriv och gissa !! Senare idag ger
jag rätt svar på klockornas tid !!

Vaknade igen tidigt, men vadå, den som vaknar tidigt, har hela dagen på sig !!!
Igår var en sån dag med, jag kunde städa gamla grillkåta ( eller som vi kalla det
glashuset ) så att min ATV / 4-hjuling har fått plats i den ( som garage för över 
vinter ), vedförrådet flyttade oxå dit. Torr och varmt ved är ett måste, inför vintern
om man vill kunna elda med ved i braskaminen eller köksspisen... lite hjälp till vårt
bergvärme och solvärme system ( men för vara ärligt, elda vi bara för nöjes 
skull och mysfaktor )
         linjer/Linie46.gif

Imorgon blir det besök till sjukhuset för att ta skiktröntgen av hela kroppen, men
särskild från min axel, dom och jag undrar verkligen varför jag har den
förbaskade smärtan in min axel, har det att göra med trycket av tumören, eller är
det bara psykiskt..    vi vet det i kommande veckan hoppas jag.....

      Att vara, är att vara,......på tid !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar