( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, augusti 12

Gräsklippning, Hoka-tjaka, Hoka-tjaka, på landet...

Man kan märka att det är helg igen, alla människor är på väg till deras
sommarstuga på landet, och alla våra barn, barnbarn etc..etc..finns igen på
vårt residens, Skönt med en pool som är ca 22 grader varmt, och en ute
temperatur på 19 grader..

Då blev det dags igen, en fuktig vecka, och varm teperatur, dags att
starta gräsklippare,.....och den låter lite som så;......

( Hoka-tjaka, Hoka-tjaka, Hoka-tjaka, Hoka-tjaka, Hoka-tjaka,)
I cant stop this feeling,  Deep inside of me,  Girl, you just dont 
realise, what you do to me... When you hold me,... ( etc etc... )
( Och jag kan säga att klippa gräset blir direkt till en" olympisk " gren men
lite mer roligt....). i-i-i-i-i,, Im hooked on a feeling,  I'm high on believing 
( eller oxynorm ) That you're in love with me......

Lördagen var en skön dag, vacker väder, och behaglig temperatur, jag
kunde själva ta en dopp i poolen, som sagt " riktig behaglig " känsla och
särskild om där inte finns nån gassande sol.....
Ätit grillad, kött med fyllning av kyckling, och till det en pasta sallad med en
kall öl som tillbehör, riktig gott sommarmat tycker jag.....Min smärtan i axel
har tagiten ledigt dag ( Det kändes i alla fall så ), men det varade inte länge,
den kom på kvällen tillbaks igen, men för vara ärligt, det var skönt att vara en
nästan hel dag utan smärtan...Och nu på morgonen fy F4N vad det smärtar
in min 74VL4 axeln ( lång leva oxynorm )

Att vara, är att vara, Hoka-tjaka, Hoka-tjaka !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar