( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, september 5

Dag 8 ( åtta ), strålnings-anstalten, nya dag med nya chansen och nya hop

Allt är redan mycket bättre, oroligheter har försvunnit på momentet att solen gick
upp, och jag fick byta rum...en trevlig rumskompis, ingen bråk om
Igår efter renspolning av min " Port-a-Cath " fick jag behålla nålen instucken så
dom kan spola några gånger extra, och läkaren frågade mig ( och han menade 
det seriöst ) om jag kunde sticka mig själv med injektions nål...? Hallå ja blir
redan " dissy "  när jag tittar på TV, och på en serien om förlossning.( Jag, och 
sticka mig själva med en injektion spruta, är för mig lika som att fråga en 
apa, om han heter " GEORGE W BUSH " )
** Okej dåligt jämförelse men ni fattar meningen...**

Natten var underbar, om man räcknar bort smärtan, jag har sovit som en gris,
och det mest underbara, är att TV inte har varit på sedan igår morse,.... Jag
saknar den inte ens.....( förutom ikväll, då blir det titta TV, här eller i dag-
rummet, man få väl inte missa " DALLAS " )
I en kort stund ska jag ner till strålbehandling, och väntar nu på en glädjespruta...
En verklig nödvändighet om man ska ligga stil med den " 74DR4 " smärtan....


Finns skylt med varning att felplacerade cyklar blir borttagen !
Nu undrar jag angående
människor som röker eller
parkera cyklar,....  Det finns
specielle rökrutor ( platser )
på sjukhusområdet, vilket jag
acceptera till fullo...
Men är det så svårt, för all
dom andra att parkera cykler
på anvisa platser,...ingen klagar
om det !!!!


Står man med en cigg utan för en rökruta blir man utskälld, och kallat namn, men om
man placera en cykel på fel ställe, ska man hålla skiften....HALLÅ VARFÖR ??
Hur ska människor i rollstol komma förbi ???? Tror dom att en cykel inte kan örsaka
en skada !!!!


Att vara, är att vara, .....moralisk korrekt .

3 kommentarer:

  1. Jo men att andra gör fel berättigar inte att man själv gör det? Jag parkerar min cykel där man ska men får ändå jämt och ständigt stå i vidrig jävla ciggrök jag inte bett om!

    SvaraRadera
  2. Så det betyder att jag som röker ska ta hänsyn till andra, men " ni " inte till mig, tack för den då...
    Och du vet att jag alltid ska på sida och inte försöker störa andra med att jag röker, men själva " det " blir inte uppskattat,.....

    Om alla skulle tänka på det sättet, kan man bättre vara ensam på en ö i stilla havet, men då kommer troligtvis gröne gubbe från mars som tycker att det skulle vara en parkplats för ufo's.... nästa problem !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ....vilket var just min poäng om du läser första meningen en gång till. Men skit samma.

      Radera