( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, oktober 22

Brunch-kallas, Spruta, och änglavakt

Det blev en bra brunch igår, om man tittar på omständigheterna.
När jag skulle går ut från bilen, vred jag till min rygg, och
helvete bröt los. Steg för steg med jävla smärtan kom vi i alla fall
upp till barnbarnets brunchkalas..
Jag fick lägga mig på sängen, och vänta på LAH ( vilken vi hade
ringt ) för en spruta med smärtlindering. Tack och lov var dom
snabbt där ( som vanligt ), och smärtan tog ganska snabbt av...

Mitt barnbarn som fylde 16 år, fick välja, mellan min " gamla "
dator ( som i nu läget, är kvar bättre, än dom mini datorer, man 
kan köpa nu ), och en kuvert med penger. Hon vet inte om
hur mycket pengarna det handlade om, men hon gjorde en bra
val kan jag säga..
( PS. Hon vilde ha pengarna, för att köpa en nytt dator )

Hem kommit igen la jag mig på soffan för att vara säkert
att smärtan inte skulle kom tillbaka ( vi skulle ringe LAH för 
att berätta att allt gick bra, men dom var före, och ringde oss
för att fråga hur det gick, riktig service från änglavakten, tycker
jag ), och tack och lov stannade smärtan borta....


ATT VARA, ÄR ATT VARA, ATT HA ÄNGLAVAKT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar