( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, januari 21

Landstinget kallas,...

vaknade tidigt med ont i axeln igen, fick ta smärtstillande
redan klocka 0500.

Jag fick bekräftelse idag från landstinget att jag ska
blir inlagt 31 januari 2011.
Det blir 5 precision-strålbehandlingar på 5 dagar.
Värja behandling tar 10 till 15 minuter.
Först ska jag nu på måndag 24/1 in till sjukan för
förberedning, fixation och tomografi ( ingen aning vad det är ).
Som tur man har kommit upp till frikort,
särskild om man ska räkna att
värja besök kostar 300 Skr.
Att vara inlagt kostar 80 Skr. om dagen,
och värja taxi resa kostar 80 Skr.

Om man tro har haft allt, då ska man räkna alla medicin
som man ska ha.
Jag har ca 30 tabletter om dagen.
Total kostnad till nu har kommit upp till över 1600 Skr.
Tur att ha snart frikort på det med.
Ja, ja, man ska vara rik för att vara sjuk.

Vi ska ha en trevlig kväll med kompisar, kanske
dricka en lite whisky, om hälsa tillåta det.
önskar er redan gott natt och,..

Att vara är att vara med dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar