( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, januari 22

Små saker

Igen klocka fem vaken, nej jag klagar inte.
Inget går upp att sitta på
trappa i minus graden och
ser att det blir ljus, lyssna på fåglarna och njuta
av tystnaden, det är dom små saker i livet
som gör en lycklig.










Vi ska idag köra bort en skrivbord till Mågen, och
handla salt för vägen ( är som en  isbana ).
Blir förste gången jag lånar ut min bil.
Tråkig att inte få köra själv.

Det finns nackdelen med att ha den prognos
jag har, men det betyder inte att man ska sitta
ner och gråta om det.
Om man tittar på rätt sätt på det, kan de
finns många bra saker

Man njuter mer av livet, och tar det dag för dag.
Uppskattar små saker, solen som skiner genom fönster,
rådjur som springer genom trädgård, fåglarna som sjunger,
tystnaden tidig på morgonen, kopp kaffe med sin älskade.

To be, is to be with you. 

1 kommentar:

  1. Här är grundreceptet till granolan, du får anpassa lite som det passar, t ex koncentrerad äppeljuice istället för vatten. kram

    http://www.mama.nu/blogg/amys-blogg/2010/03/16/granola-till-pappa/index.xml

    SvaraRadera