( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, januari 12

Lite historien,....

Lite historia angående min cancer eller tumör som dom flesta vill kalla det.
Då förstå ni kanske varför jag börja skriva denna "blogg"
Min tumör upptäcktes 13 december 2010 vid röntgen på sjukhuset.
Jag fick medicin för den smärtan som var orsaken kommit från tumören.
Julafton fick jag med blåljus in till akuten och blev inlagt på lungkliniken.
December 29 2010 fick jag komma hem med stark medicinering.
Januari 3 och 4 tillbaka till sjukan för magnetröntgen och nogånting
som heter lika som datortomografin röntgen.
Januari 11 fick jag på utredningen höres att jag har cancer på lugnen mellan
lugnen och ryggkotan, som orsaken smärtan på nerven och muskeln.
Lika som att jag har två svullnaden i huvud.
Ej opererbar men behandlingsbar med strålbehandling och cellgiftsbehandling.
I vanlig fall finns ingen chans på återställning. med andra ord, livet har tagit
en drastisk ändring till sitt slut, högst 5 år om jag har tur.
Nu tänker jag att bevisa läkaren att dom har fel med deras statistiken.
För, att vara är att vara med dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar