( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, januari 27

Turkisk "ägg" ???

Uppe klocka 04.45, väldig tidigt....                       
Gjord kaffe och läst tidning.
                                                  
Igår eftermiddag träffat mina kollegor vid Herrbeta,
det kändes underbar.                                                      
En kompis av mig körde mig fram och tillbaka dit,
skön att ha riktiga kompisar.  
                                   
Kvällen var relaxa och tv tittande.
Har gjord glass nu på morgonen, i alla fall en lite
test med nytt recept.                                                       
Jag ska testa om det går att göra glass utan att
använda ägg, och i stället turkisk "ägg",
jag kommer att höra av mig hur det blev.

På eftermiddag få jag besök av dotters pojkväns far,
och ikväll ska vi äta hos en annan dotter och
hennes pojkvän / sambo.    
Skönt att blir bjuden på mat.         
                           
Och som vanligt ,...
Att vara är att vara med dig !

1 kommentar:

  1. :)
    folk över nästan hela Sverige tänker på dig :)

    SvaraRadera