( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, februari 18

154 tabletten !!

Kvart över fem gick larmklocka i morse.
Skönt att sova lite längre.
Okej, la mig kvart över 12 igår kväll men ändå.

Förste att göra nu på morgonen är att
fylla dosett med nya medicin..
7 dagars dosering är 154 tabletten delat över
5 gånger/dag i 7 dagar.
Inget att vara avundsjuk på.
Och har jag tabletter som jag ska ta vid
behov, extra smärtstillande.

Själva rent drogcenter,
Men det är bara en medicin som gör att jag inte få
köra bil, och morfinets beskrivning rekommenderar
att den som tar mediciner ska själv avgöra
situationen av sitt kör-förmåga.
Jag skulle aldrig köra om jag trodde jag inte skulle
klara av det, men där finns dagar att jag tycker
jag skulle kunna köra till vårt lanthandel
och handla lite.

Nu kör jag inte för inte bli av med körkortet.
Men det är kanske frustrerande att behöva vänta till
frugan kommer hem, för att fråga om vi kan åka
och handla, särskild när jag är hela dagen hemma.

Jag blev igår inbjuden för att vara med nästa vecka, på
lunch och rund visning på linköpings flygvapen museum.
En kompis fick inbjuden och fick ta med nån, och
det blev jag, Kul !!!

Fly away, to be with you !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar