( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, februari 20

- 22 , på 1 meter 75 höjd.

Minus 22,3 graden, eld i spisen och tredje kopp
kaffe ( skulle vara helst med en 2.a whisky i ) , det är
vad behövs med den här kyla.
Klaga kan man alltid men inte om man tänker
på alternativet.
Tänk dig hur dina fötter mår, särskild när det är 22 graden
kallt på 1 meter 75 höjd.

Men igår var det dags, att se på Chicago på store teater.
Det var nästan att vi inte kunde gå, jag mådde
kanske dåligt tidigare på dagen.
Redan fixad att dotter 2 skulle ersätta oss i fall att, men...
med lite extra medicin och en sovstund mitt på dagen
lyckades vi.









 
Tack dotter 1 och sambo för en underbar födelsedags
present, jag uppskattar den mitt hela mitt hjärta.

Temperatur har sjunkit med hela 1,7 garden när jag
skriva det här, minus 24 graden exakt, nu bara vänta att
isbjörnen kommer och ta bussen söderut.

Att vara, är att vara varmt med dig,.....

1 kommentar: