( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, februari 15

All hjärtans dag var igår,..!!

All hjärtans dag var igår,..!!
Nej, jag har inte glömd det.
Problemet var att, igår var en jobbigt dag för mig.
Varför ?
Finns olika anledningen som jag inte vill gå in på.
Men en var, att jag var kanske deprimerat.

Vaknade i alléfall, och gör mig att känna mig idag,
bättre än igår.
Det är inte konstig att man blir lite deprimerat
om man är 65 dagar sjukskriven, och ska vara
på nåt sett inlåst på hemma plan.
Ingen bilkörning, inget själv handla eller promenera,
Förutom om man ha nåt sorts larm med sig, t.ex
mobiltelefon, om de skulle hände något.

Nu ska vi vara positiv igen, jag ska fixa att vi har
ved inne för att elda.
Kamin spis och järn spis ger underbar värme om det
är så kallt som de är.
Det är igen jävligt kallt ute, 15,8 minus ( 04.59h )

Bieffekten efter cellgift har nu börja verken ca en
vecka efter behandling, före gången var det redan
nästa dag.
De finns inte riktig ett rytmen i den bieffekter.
Har igår försöka ringa kurator ang. taxi resor till sjukan
för mars månad.
Hoppas hon ringer idag tillbaka med besked.
Jag har tidigare berättad att resor skulle kosta
1600 spänn för hela månaden, vansinnigt dyrt.
80 kronor resa, och då fram & tillbaka för en tidsperiod
av 15 minuten behandling på sjukan.
LAH skulle med kontrollera om det gick på ett billigare
sätt, kanske färdtjänst ??

Kommer kanske att fylla på bloggen under dagen,....
tills den,...
att vara, är att vara med dig, love you !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar