( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, februari 16

Braskamin och vedspis.

Det är konstig hur livet kan ändras.
Ene moment är man fullt upp med arbeta och
jobba och fixa allt för familj och hem.
Och på det andre moment få man inte göra ett smak.

Frustrerande är det att när man försöker ringa en kurator,
och som inte svarar när man behöver det.
Jag har nu ringt i två dagar med fråga, om där
finns en möjlighet att komma undan billigare
angående sjukresa till och från lasarett.

Vi få ser om hon svarar idag eller åter minst ringer
tillbaka när man talar i sitt namn och telnr.

Har igår kapad 5 kärra med ved för att kunna elden
på kvällen i braskamin och vedspis.
Tur att jag har ved klyv för det.
En kubik färdig hygget ved, nu är det bara elda.
Och har jag bakad bröd, och kakor, i vår nya spis,
riktig lyxliv om du fråga mig.
På kvällen titta tv och undrar varför alla tv
program och tv serier, plötsligt har som tema " cancer ".

Nu på morgonen när jag vaknar klocka 0445,
är det så skön tyst, ingen tidningsbud som har varit
ingen katt som orkar bråka och ingen fågel som sjunger.
Det är nu jag få min kraft för att orka vidare.
Det är jobbigt, men skönt att vara uppe tidigt.
Men ja, skulle vilja kunna sova lite längre.

I alla fall tills du vaknar,.... att vara med dig !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar