( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, februari 23

Bad säsong

5 timmar i sovande tillstånd och 19 i vaken,...
Hur ska man uppdela sitt vardag, man kan
inte börja dammsuga klocka 0300 på natten.
Okej man kan, men det bli inte uppskattat av
resten av familj, det lovar jag.

Har stått igår kväll på vågen, skrämmande
måste jag säga, nästan hundra kilo !!
Innan jul och innan allt började, var jag inte
mer är 83 / 85 kilo.
Betapred eller cortison gör att man sover
mindre och att man äta mer, man blir hungrig.
Inte bara hungrig men man blir svullen
i ansiktet med.
Men över nästan 15 kilo på 2 månader är
väll lite för mycket av det goda.

Ska bli en problem att följa badmode i år.
Särskild om man vet att behandlingen av
strålningen blir till ungefär slutet av april.
Och då har man bara, en och en halv
månad till bad säsong börjar.
En och halv månad att banta, .....
Jag förstår hur kvinnor har det,.....

Att vara, är inte lätt, ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar